Taula d'emergència Sectorial.

Com a conseqüència de les restriccions imposades en l'establiment de l'Estat d'Alarma un nombre elevat de comerços, empreses i autònoms residents a Corbera de Llobregat han tingut que aturar la seva activitat o han reduït considerablement els seus ingressos. Les previsions econòmiques preveuen una caiguda del PIB en el 2020 al voltant del 9% i un augment de l'atur fins al 19%. Aquesta situació està afectant de forma rellevant una part majoritària del teixit econòmic del nostre poble.


Davant d'aquesta situació, i atenent a les mesures econòmiques limitades establertes per les Administracions estatal i autonòmica, tenim a sobre la taula un gran repte per aconseguir la supervivència i adaptació del nostre teixit econòmic durant els propers mesos, assegurant a la vegada, que la posada en marxa dels diferents negocis es posin en marxa atenent als nous requeriments i recomanacions de seguretat establerts en les properes setmanes i mesos. 


Davant d'aquesta situació, l'Ajuntament de Corbera de Llobregat, juntament amb ACOPA, ha impulsat la creació de la taula d'emergència sectorial per a escoltar i compartir amb els diferents empresaris, comerciants i autònoms de cada sector d'activitat, idees i propostes per a dissenyar estratègies que permetin l'adaptació dels negocis en les diferents fases de la desescalada a la nova normalitat. Els objectius marcats en aquesta iniciativa són: 

  • Assegurar el compliment dels requeriments de seguretat sanitària imposats en el estat d'alarma durant les fases establertes per a fer el desescalament del confinament per a cada tipus de negoci i activitat. 
  • Assegurar la supervivència i adaptació del teixit econòmic local davant de la crisi econòmica prevista i les restriccions imposades de seguretat.
  • Impulsar idees i noves estratègies per a que els nostres empresaris, comerciants i autònoms puguin reinventar els seus negocis davant de la nova situació incerta. 

Com a resultat de la primera ronda de reunions fetes entre el 4 i el 8 de maig de 2020 s'han compartit i proposat les següents iniciatives: 

  • Llançament d'una campanya local de conscienciació per reactivar el teixit econòmic del nostre poble on els protagonistes de la mateixa siguin els comerciants, empresaris i autònoms.
  • Llançament d'una convocatòria d'ajudes destinades a compensar parcialment les pèrdues ocasionades per l'aturada de l'activitat. 
  • Reobertura de la zona blava i la zona taronja per a assegurar la rotació en l'estacionament de vehicles en la zona comercial per a facilitar la reobertura de comerços durant el període de desescalada.
  • Modificació del sistema de zona blava i taronja iniciant un nou sistema gratuït d'aparcament limitat per un disc horari de 45 minuts que estarà a disposició de tots els propietaris de vehicles que necessitin accedir a la zona comercial, independentment d'on estigui empadronat el vehicle.  La implementació del nou sistema es preveu dur a terme en els propers mesos. A proposta dels comerciants i/o empresaris es podrà sol·licitar ampliació de places en zones concretes.
  • Intensificació de la neteja de voreres i vies públiques en els carrers de la zona comercials.
  • Facilitar equipaments de protecció sanitaris per als comerciants que fan atenció al públic per part d'ACOPA i de l'Ajuntament.
  • Estudi per a l'ampliació de les zones de terrassa dels establiments de bars i restauració per a pal·liar parcialment les restriccions d'aforament durant el període de desescalada.
  • Creació d'ajudes destinades a la implementació de noves estratègies per a que els nostres empresaris, comerciants i autònoms puguin adaptar els seus negocis davant de la nova situació incerta. D'entre les diferents propostes compartides destaquen:
    • Potenciació del tele-treball, on es suggereix dur a terme les gestions que calguin per augmentar el nivell de cobertura i accés a les xarxes de comunicació.
    • Potenciar la digitalització dels negocis augmentant la presencia en les xarxes socials i altres mecanismes existents.
    • Dur a terme una prova pilot, per part d'ACOPA, d'un servei centralitzat de lliurament de comandes a domicili.
    • Explorar mecanismes de venda on-line individual per a cada negoci o compartida entre diferents negocis.
    • Explorar estratègies de centrals de compres per a ciutadans que tinguin restriccions d'accés a la zona comercial.