Gran participació i ambient festiu al Carnestoltes 2026 de Corbera
Corbera de Llobregat va viure el passat 15 de febrer una tarda plena de color, música i creativitat amb la celebració del Carnestoltes 2026. La rua va sortir a les 17 hores des de la plaça de Sant Antoni i va recórrer el carrer del Centre, l’avinguda Catalunya, el passeig dels Arbres i la plaça dels Països Catalans, fins arribar a les pistes semicobertes de la zona esportiva.
La festa – que va comptar amb una assistència de més de 800 persones - va tenir una gran participació de comparses, carrosses, grups i disfresses individuals, així com moltes famílies que es van sumar a la rua amb els seus infants disfressats. L’animació va anar a càrrec de Dj’s i animadors que dinamitzaven el recorregut des del camió i del grup de batukada Mais Ki Samba, que va posar el ritme i l’energia a la rua.
Entre les comparses i carrosses inscrites hi havia propostes tan originals com E.T (formada per 22 persones), Bollywood Magnòlies! (14 persones), No ens toqueu els fiblons —amb 55 participants i els Gegants de Corbera—, Corbera Tafanera (30 persones), Bandolers/es de La Creu Sussalba (33 persones), Mariomeva karts (13 persones), Volando voy bailando vengo (19 persones) i MÉS QUE PLOMES (amb 8 integrants).
Cal destacar la participació dels barris de La Creu Sussalba i de Santa Maria de l’Avall, així com diversos grups i participants individuals en les diferents categories.
El servei de bar va anar a càrrec de l’Ateneu Garlant, contribuint a crear un ambient festiu i de convivència durant tota la tarda.
Un cop finalitzada la rua, el Pavelló Municipal d’Esports va acollir l’acte de lliurament de premis, amb un jurat format per la Societat Sant Telm, la Societat Diadema i els Bastoners de Corbera. L’entrega va anar a càrrec de l’alcaldessa. Rosa Boladeras; el regidor de Cultura, Marc Sanz; la regidora de Gent Gran, Mara Bonella; i la regidora d’Ensenyament, Zaida Ortega.
Els premis van ser els següents:
• Millor comparsa: No ens toqueu els fiblons
• Millor carrossa: Volando voy, bailando vengo
• Millor grup: Els Iaitos
• Millor disfressa individual: Josep Tomàs
• Millor disfressa infantil/juvenil: Leo Rodríguez
Les comparses, carrosses i grups participants van rebre una espatlla com a obsequi, mentre que tots els infants i joves participants van rebre llaminadures.
El Carnestoltes 2026 ha tornat a demostrar la implicació de les entitats i la ciutadania, consolidant-se com una de les festes més participatives i esperades del calendari festiu de Corbera.