Passes de geganta

Dimecres, 17 de desembre de 2025

Encara amb l’adrenalina disparada i el cor batent fort, només podem dir que aquests 7 i 8 de desembre hem viscut alguna cosa enorme, preciosa i irrepetible.

Al principi sols teníem la idea de córrer amb la Magdalena durant 24 hores. Poc a poc, aquesta idea va anar evolucionant fins al repte que vau veure, superar els 100 Km amb l’objectiu de recaptar diners per la Marató de 3CAT. I caram, si ho hem aconseguit! Dilluns al migdia superàvem les 500 voltes al camp de futbol, 160 Km plens d’esforços dels corredors de la colla, la SAC, el voluntariat de la Cinc Cims, geganters d’altres colles (Vilafranca del Conflent, la Llacuna, Olesa de Bonesvalls i Hostalets de Balenyà) i més valents i valentes que s’hi van sumar. Una fita que ens emociona només de pensar-hi.

Si sols hagués estat això ja estaríem més que satisfets. Però no, la vila de Corbera ens va tornar a sorprendre i vam poder organitzar una gran quantitat d’activitats amb gran part de les entitats, associacions i el comerç local implicats. Vam portar menjar, oci, tradicions, moda, música, jocs... Coordinar-ho tot és tot un infern, però el resultat paga la pena de sobres: 5.800 euros superats per a la recerca contra el càncer! Hem trencat totes les previsions.

No tenim paraules per descriure tot el que sentim.

De veritat. Tot això també és gràcies a vosaltres: a tots els que us heu deixat enredar amb un somriure, heu regalat el vostre temps per preparar activitats, heu participat, animat o compartit. Dit d’altra manera, a tots els que heu fet possible aquest miracle col·lectiu.

Mil i mil gràcies. Esperem que ho hàgiu gaudit tant o més del que ho hem fet nosaltres. Aquests dies ens han fet sentir profundament orgullosos de ser corberencs.

Ens retrobarem als carrers, a les places, als espais on la cultura fa bategar el poble.

Visca la cultura popular! Visca els Gegants de Corbera!

Fotografies: Aitor Acordagoitia

Darrera actualització: 18.12.2025 | 06:02