Segueixen els treballs per completar la segona fase del Pla local de salut del municipi
L’Ajuntament de Corbera de Llobregat està treballant en l’elaboració del Perfil de salut del municipi, una eïna que permetrà conèixer la situació de salut de la població i els diferents factors que hi incideixen.
A partir d’aquí, l’Ajuntament preveu impulsar l’elaboració d’un Pla local de salut, que establirà les principals línies de treball i les actuacions que caldrà desenvolupar en l’àmbit local per donar resposta a les necessitats detectades.
El Pla es planteja des d’una perspectiva comunitària i intersectorial, amb la voluntat d’incorporar la salut de manera transversal en les polítiques municipals. Això permetrà ordenar i clarificar les actuacions i els serveis municipals relacionats amb la prevenció, la promoció i la protecció de la salut.
La planificació es farà tenint en compte el concepte integral de salut i els determinants socials que condicionen la salut de les persones, amb l’objectiu de reduir les desigualtats en salut.
En aquesta segona fase, la participació de la ciutadania és cabdal, motiu pel qual és necessari que facin una valoració de les necessitats en l’àmbit de la salut, responent un qüestionari de 13 preguntes que trobareu aquí.
El futur pla local de salut ha de servir ha de servir per definir les línies estratègiques i les actuacions necessàries per millorar la salut i el benestar de la ciutadania de Corbera de Llobregat.